Het aantal moeilijke woorden in de webdesign blijft maar stijgen. Responsive webdesign kent samenhang met het Nederlandse woord 'reactie'. Op een website geeft een website dan ook automatisch een reactie op het beeldscherm waar de website op geopend wordt. Bekijkt u maar eens de vele verschillen tussen websites wanneer de geopend worden via bijvoorbeeld een tablet, een computer of een smartphone. Direct is het gemak zichtbaar. Bij responsive webdesign wordt dus uw grafisch design verbeterd op ieder scherm waarop uw website wordt geopend. Alle informatie op uw website wordt op schaal weergegeven zodat het gebruikersgemak voor de lezer alleen maar groter wordt.
Wanneer beschikt een website over een intuïtieve webdesign? Dat is wanneer het simpelweg 'easy to use' is. Dit houdt in dat een gebruikers geen seconde na moet denken bij het gebruik van de website. Continu moet de gebruiker zich door kunnen klikken om de juiste informatie te vinden. De jury die bepaald of een design intuïtief is, is simpelweg de bezoeker. Iedereen heeft een andere mening en iedereen heeft een ander beeld van een website. Of een website gemakkelijk te gebruiken is en/of toegankelijk is wordt dus puur bepaald door de smaak van de bezoeker.
Het zou toch ongelofelijk jammer zijn wanneer een website beschikt over een prachtig design, maar het wordt door weinig bezoekers gezien? Het uiteindelijke doel van iedere website is toch uiteindelijk geld verdienen. En dat kan kan alleen als er ook genoeg bezoekers op uw website komen. Om dit te voorkomen of te verhelpen kunt u gebruik maken van marketingtools. Deze tools helpen iedere website om eenvoudig hoger te scoren in de zoekresultaten. Deze tools vallen allen onder een onderwerp genaamd SEO (Search Engine Optimalization). Een voorbeeld die hierop aansluit is het goed en effectief gebruik maken van keywords. Dit zijn de zoekwoorden die mensen gebruiken via zoekmachines als Google en Yahoo om een bepaald onderwerp te vinden. Door het gebruik van deze zoekwoorden op uw website kunnen mensen uw website dus sneller en gemakkelijk vinden, wat resulteert in meer conversie en dus meer verdiensten voor uw website.
Adaptive webdesign kent veel samenhang met responsive webdesign, maar het wordt gezien als een vrij onbekend onderwerp. De grootste overeenkomst is met name dan beide design het gemak voor de gebruiker op de website aanzienlijk vergroot doordat het beeld wordt aangepast aan het scherm waarop het bekeken wordt. Het grote verschil tussen beide vormen is dat adaptive webdesign net een stapje extra zet doordat hier niet alleen gekeken wordt naar de manier hoe de inhoud wordt weergegeven op de website zoals bij responsive webdesign het geval is, maar ook de functionaliteit speelt hierbij een grote rol. Een voorbeeld die hierop aansluit is bijvoorbeeld de aanpassing die het gebruik van locatievoorziening weergeeft. Hierdoor komen bepaalde bestemmingen in uw beurt eerder tevoorschijn.
Een logo verteld ontzettend veel over de organisatie. Het is het eerste wat men opvalt wanneer deze op de website terecht komt en het is ook hetgeen wat bezoekers aan uw organisatie onthouden. In het geval dat een logo die enkel beschikt over een afbeelding en niet beschikt over een naam wordt deze vaak gelinkt naar de bedrijfsnaam. Het is te
Wat is nou een correcte omschrijving van het woord ´huisstijl´? Daar weet niemand echt concreet antwoord op te geven. Om u toch een goed beeld te geven zijn wij hier uitgebreid op in gegaan. Een huisstijl van een bedrijf bestaat uit diverse onderwerpen die ieder op elkaar dienen te zijn afgestemd. Dit is van belang doordat dit jui
Welke kleuren een organisatie op zijn website of in zijn logo gebruikt kunnen allesbepalend zijn voor de organisatie en het kan een grote rol spelen bij de uitstraling die de organisatie wenst te bereiken. Het bepaald namelijk de sfeer op de website en het is tevens een belangrijke schakel die bepaald of de klant wel of niet blijft op de webs